خب در این بخش از درس اول به تمرین مهارت های خواندن، صحبت کردن و نوشتن میپردازیم. ویدئوی تدریس این بخش هم توسط استاد رمضانی، در بالا اومده که می تونید استفاده کنید.
Reading, Speaking and Writing
خواندن، صحبت کردن و نوشتن
سه مهارت یادگیری زبان
این تمرین دو نفرست.
Pair Work
کار دو نفره
دو تا کارت هست در صفحه های ۶۴ و ۹۲ کتاب که باید سوال بپرسید و جاهای خالی رو پر کنید.
Student A: دانش آموز الف
Look at the card on Page 64 and answer student B’s questions.
به کارت در صفحه ۶۴ نگاه کنید و به سوالات دانش آموز ب پاسخ بدید.
Ask and answer about the people and fill out the cards.
در مورد افراد بپرسید و پاسخ بدید و کارت ها رو پر کنید.
خب به کارت نگاه کنید. اطلاعاتی مثل نام، سن، شغل و ملیت رو میخاد.
با توجه به چیزهایی که تا الان یاد گرفتیم و زبان کلاس هفتم، میتونیم سوال بپرسیم.
سوال از اسم:
What’s your name?
اسمت چیه؟ توی کارت اسم اومده. نام خانوادگی باید بیاد.
My name is Franco Moreno.
اسم من فرانکو مورنو هست. چون از کشور اسپانیاست، از یک نام خانوادگی اسپانیایی استفاده کردیم.
سوال از سن. تو زبان هفتم یاد گرفتید:
How old are you?
چند سالته؟ سن نوشته. ۲۷ ساله
I’m twenty-seven years old.
I’m twenty-seven.
من ۲۷ ساله هستم. اینجا years old رو میتونید نیارید.
حالا شغل. اینم آسونه. میتونیم بپرسیم:
What’s your job?
شغلت چیه؟
یا
What do you do?
چه کاره ای؟
I’m a teacher.
من یک معلم هستم. بجای teacher حالا هر شغلی میتونه بیاد.
doctor پزشک، nurse پرستار ، architect معمار و …
و در آخر سوال از ملیت که داشتیم. میتونیم به سادگی بپرسیم:
What’s your nationality?
ملیتت چیه؟ ملیت توی کارت اومده.
I’m Spanish.
من اسپانیایی هستم.
کارت صفحه ۹۲
خب کارت صفحه ی ۹۲ رو به همین صورت خودتون انجام بدید. نام خانوادگی اومده سانچز که اسپانیاییه. حالا خودتون میتونید هر اسم و نام خانوادگی بیارید. هرچه بیشتر تمرین کنید زودتر به یادگیری زبان مسلط میشید.
سن، شغل و ملیت رو هم طبق چیزهایی که تو بخش های قبلی درس اول داشتیم، بکار ببرید.
برای ملیت ها میتونید با جستجو در اینترنت نام و نام خانوداگی پیدا کنید. یه کار تحقیقی جالب هم میشه.
تو جستجو مثلا بنویسید Japanese names اسم های ژاپنی یا Japanese last names نام های خانوادگی ژاپنی. یا میتونید فارسی جستجو کنید.
Role Play
بازی نقش
باید نقش بازی کنید به صورت گروهی برای تقویت مهارت speaking صحبت کردن. role یعنی نقش، مثلا نقش یک بازیگر
Group Work
کار گروهی
خب چی میگه:
Student A
دانش آموز الف:
Introduce one of your relatives or friends to your classmate.
یکی از خویشاوندان یا دوستانت رو به کلاس معرفی کن.
طبق چیزایی که یاد گرفتید میتونید براحتی انجامش بدید. اسم، سن، شغل و محل زندگیش رو بگید. مثلا:
He’s my brother Reza.
اون برادرم رضاست.
He’s 31 years old.
سی و یک سالشه.
He’s a dentist.
او یک دندان پزشکه.
He lives in Shiraz.
او در شیراز زندگی میکنه.
به این صورت میتونید معرفی کنید.
خب
Student B
دانش آموز ب
Greet your classmate and his/her guest.
با همکلاسیت و مهمانش احوالپرسی کن.
تو مکالمه درس داشتیم. شایان پسر عموش سام رو به آقای چایچی معرفی کرد و آقای چایچی هم باهاش احوالپرسی کرد. خودمون مثال میاریم:
This is my friend Farshid.
این دوستم فرشیده.
Hi Farshid. Nice to meet you.
سلام فرشید. از دیدنت خوشبختم.
Nice to meet you, too.
من هم از دیدنت خوشبختم.
حالا خودتون یه مکالمه سه نفره بسازید.
Student C
دانش آموز ث
You are a guest from another country.
شما یک مهمان از کشور دیگه هستید.
اینجا هم میشه یک مکالمه ۳ نفره درست کرد.
ادامه مکالمه قبلی که تازه گفتیم میتونیم بعد احوالپرسی از ملیت دوست همکلاسیمون سوال کنیم:
Where is he from?
او اهل کجاست؟
He’s Italian but lives in Iran.
او ایتالیاییه اما در ایران زندگی میکنه.
اینجا قید originally به معنای اصالتا هم میشه آورد.
He’s originally Italian but lives in Iran.
او اصالتاً ایتالیاییه اما در ایران زندگی میکنه.
خب حالا میتونید نقش هاتون رو تغییر بدید.
Then change roles.
سپس نقش ها رو تغییر بدید.
حالا دوستتون سوال بپرسه و شما پاسخ بدید.