آموزش های ویدئویی در کانال آپارات

0
(0)

● نزدیک به دو سال است که ویروس کرونا، معروف به Covid-19 مهمان کشورمان شده است.
● راه های ابتلا به این مهمان ناخوانده همه گیر هنوز هم دقیق و شفاف نیست. و نمی دانیم آیا با صرفا ماسک زدن و در خانه ماندن از ابتلا به آن جلوگیری کرده ایم یا نه.
● ویروس کرونا نیز مانند دیگر ویروس ها می تواند در هوا و روی سطوح به اندازه کافی زنده بماند و امکان دارد فرد به آن مبتلا شود.
● پس بهتر است هر کاری از دستمان بر می آید برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس انجام دهیم.

در ادامه چند مورد از راه های پیشگیری ابتلا به ویروس کرونا را که توسط وزارت بهداشت تاکید شده است، مورد بررسی قرار می دهیم.

راه های پیشگیری ابتلا به ویروس کرونا
۱- حفظ سلامت دست ها

دستان خود را مکرر و با دقت بشویید و از آب گرم و صابون استفاده کنید و آنها را حداقل ۲۰ ثانیه ماساژ دهید. کف را به مچ دست، بین انگشتان و زیر ناخن های خود بمالید. همچنین می توانید از صابون ضد باکتری و ضد ویروس استفاده کنید.
وقتی نمی توانید دستان خود را به درستی بشویید از ضدعفونی کننده دست استفاده کنید. دستان خود را چندین بار در روز ضد عفونی کنید، به ویژه پس از لمس هر چیزی، از جمله تلفن یا لپ تاپ خود.

۲- از دست زدن به صورت خودداری کنید

ویروس کرونا می تواند بر روی برخی سطوح تا ۷۲ ساعت زنده بماند. در صورت لمس سطحی مانند دسته پمپ بنزین ، تلفن همراه و دستگیره در حتما دست خود را ضد عفونی کنید.
از دست زدن به قسمتی از صورت یا سر خود، از جمله دهان، بینی و چشم خودداری کنید. همچنین از جویدن ناخن ها بپرهیزید. این می تواند به ویروس کرونا فرصت دهد تا از طریق دستان شما وارد بدنتان شود.

۳- دست دادن و در آغوش گرفتن افراد را متوقف کنید

تماس پوست شما با پوست فردی دیگر می تواند این ویروس را از فردی به فرد دیگر منتقل کند. پس به بهانه ی این که پدر بزرگ خود را مدت هاست که ندیده اید، او را در آغوش طولانی نگیرید و صورتش را بوسه باران نکنید.

۴- وسایل شخصی را به اشتراک نگذارید

موارد شخصی را به اشتراک نگذارید مانند شانه، لوازم آرایشی و سایر لوازم که احتمال انتقال ویروس از طریق آن وجود داشته باشد.
از مسواک برادر یا خواهر خود به بهانه ی خراب شدن مسواک خود استفاده نکنید. بقالی سر کوچه با منزل تان فاصله زیادی ندارد و قرار نیست اندازه یک پراید برای مسواک تان هزینه کنید. پس تنبلی را کنار بگذارید.
همچنین مهم است که ظروف غذا را به اشتراک نگذارید. به کودکان بیاموزید که فنجان و سایر ظروف قابل استفاده خود را فقط برای استفاده شخصی خود اختصاص دهند.

۵- هنگام سرفه و عطسه دهان و بینی خود را بپوشانید

حتما این موضوع را می دانید که ویروس کرونا به مقدار زیاد در بینی و دهان فرد بیمار یافت می شود. این بدان معناست که هنگام سرفه ، عطسه یا صحبت کردن می توان آن را با قطرات هوا به افراد دیگر منتقل کرد. همچنین می تواند روی سطوح سخت فرود بیاید و تا ۳ روز در آنجا بماند. از دستمال کاغذی یا عطسه در آرنج استفاده کنید تا دستان خود را تا آنجا که ممکن است تمیز نگه دارید. بعد از عطسه یا سرفه، دستهای خود را با دقت بشویید.

در آخر امیدواریم با شتاب واکسیناسیون رایگان ویروس کرونا، هرچه زودتر این بیماری منحوس در تمام جهان از بین برود.

امتیاز 1 تا 5 ستاره بده، بعد روی ارسال کلیک کن.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

۵ راه پیشگیری ابتلا به ویروس کرونا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: