آموزش های ویدئویی در کانال آپارات

0
(0)

لیموترش یک میوه محبوب است که مردم به مقدار کم از آن برای افزودن طعم به غذا استفاده می کنند. با این حال، لیمو ترش به دلیل طعم ترش به آنها را به تنهایی مصرف می کنند.
● ویتامین C برای سلامتی ضروری است و کمبود آن می تواند منجر به مشکلات مختلف شود. کاشفان اولیه این موضوع را می دانستند و در سفرهای طولانی خود از لیمو استفاده کردند تا از بیماری های متفاوت جلوگیری یا درمان کنند.

این مقاله به محتوای تغذیه ای لیموترش، فواید احتمالی آن برای سلامتی می پردازد.

خواص لیمو ترش
۱- پیشگیری از سرطان

لیموترش و آب آن منبع عالی آنتی اکسیدان ویتامین C هستند. آنتی اکسیدان ها ممکن است به جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد که منجر به سرطان می شود، کمک کنند. با این حال، اینکه چگونه آنتی اکسیدان ها می توانند از سرطان جلوگیری کنند ، هنوز مشخص نیست.

۲- حفظ چهره سالم

ویتامین C نقش مهمی در تشکیل کلاژن ، سیستم حمایتی پوست دارد. قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، آلودگی ، سن و سایر عوامل می تواند منجر به آسیب پوست شود. یک مطالعه روی موش نشان داد که خوردن ویتامین C به شکل طبیعی یا استفاده از آن به صورت موضعی می تواند از این نوع آسیب جلوگیری کند.

۳- جلوگیری از آسم

بر اساس یک بررسی ، افرادی که مبتلا به آسم هستند و در هنگام سرماخوردگی مقادیر بیشتری ویتامین C و لیمو ترش مصرف می کنند در این صورت ممکن است حملات آسم کمتری را تجربه کنند . محققان شواهدی یافتند که لیمو ترش در افرادی که دارای سرماخوردگی معمولی هستند این ماده غذایی بسیار مفید است. در نظر داشته باشید که با فشردن کمی آب لیمو بر روی سالاد حاوی برگ اسفناج می تواند مصرف آهن و ویتامین C را می تواند به حداکثر برساند.

۴- حاوی انواع ویتامین و مواد معدنی

آب لیمو ترش اغلب برای لیموناد و سایر نوشیدنی هایی استفاده می شود که طعم و عطر فوق العاده آن را نمی توان انکار کرد. هنگام بحث در مورد ارزش غذایی لیمو ، آب لیمو حاوی ۶ درصد اسید سیتریک است که طعم ترش دارد و حاوی ویتامین C، کلسیم، فولات، ویتامین b5 ، b3 ، b1 و b2 ، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و … است.
همچنین لیمو ترش حاوی قند، کربوهیدرات، فیبر رژیمی و پروتئین است. بنابراین لیمو ترش به عنوان یک میوه معجزه آسا در نظر گرفته می شود.

۵- ضد سرفه

اگر سرفه خفیفی دارید، سعی کنید دوبار در روز از مخلوط آب لیمو گرم با عسل استفاده کنید. این مخلوط گلو را تسکین می دهد و سرفه را سرکوب می کند و بلافاصله آن را کاهش می دهد. لیمو دارای خاصیت ضد باکتریایی است، خواص اسیدی آن اجازه نمی دهد باکتری ها و ویروس ها برای مدت طولانی زنده بمانند و این موضوع باعث می شود که طرفداران لیمو ترش بسیار زیاد باشند.

امتیاز 1 تا 5 ستاره بده، بعد روی ارسال کلیک کن.

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد امتیاز: 0

۵ ارزش غذایی و درمانی لیموترش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: